Organisatie

Onze opdrachtgever biedt middelgrote bedrijven onafhankelijk strategisch advies op het gebied van zowel fusies en overnames als corporate finance en maakte een sterke start in het eerste kwartaal van 2021. Daarin sloot zij 54 M & A-deals ter waarde van meer dan $ 3,6 miljard. Met haar partners als 100% eigenaar is onze opdrachtgever een onafhankelijke organisatie die zich volledig toespitst op M&A (fusies en overnames). De ruim 450 M&A-professionals van onze opdrachtgever in meer dan 43 landen, werken nauw samen in internationale sectorteams en pakken elke zaak met talent en toewijding op. Hun klanten zijn voornamelijk middelgrote familiebedrijven, maar bijvoorbeeld ook grote (internationale) bedrijven, family offices, financiële investeerders en institutionele beleggers.

Functie

Als consultant(junior/medior/senior) ben je onderdeel van het team dat corporate finance opdrachten uitvoert, waaronder koop- en verkoop opdrachten, waarderingen en financieringsopdrachten. Je ondersteunt naar instroom de consultants/director/partner bij het doorlopen van het gehele traject. Daarnaast werk je op de achtergrond mee aan de uitwerking van commerciële ideeën die worden uitgevoerd door de consultants/director/partner. Tevens ben je onderdeel van project- en sector teams.

Financiële en operationele taken:

  • Verzamelen en analyseren van data en dit verwerken in conceptrapportages
  • Mede uitvoeren van een waardering
  • Managen van een elektronisch dataroom
  • Excel modellen op kunnen zetten (van jaarverslag tot cashflow)
  • Analyseren van een jaarrekening en overige (financiële) informatie
  • Opstellen van een rapportages zoals een informatie memorandum en waarderingsrapport.
  • Opstellen van pitchbook en searchen naar potentiele kopers/verkopers op basis van een zoekprofiel

Commerciële taken:

  • Signaleren van commerciële kansen in de markt en deze onder de aandacht brengen
  • Zelfstandig kunnen netwerken bij relaties, advocaten en (con) collega’s
  • Uitvoeren van een sectoronderzoek (mogelijk in samenwerking met een stagiair of trainee)
  • Zelfstandig maken van long lists en deze nabellen
  • Communicatie met de klant en medewerkers van de klant in het proces
  • Herkennen van commerciële kansen en deze delen tijdens intern overleg

Procesmatige taken:

  • Goed kunnen monitoren van tijdslijnen
  • Aansturen van stagiaires
  • Delen van kennis en ervaringen (op projectniveau, gevolgde cursussen, opleidingen en seminars)

Functie-eisen

3-6 jaar relevante werkervaring opgedaan

Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als in het Engels

Goede commerciële vaardigheden

WO Bedrijfseconomie of vergelijkbaar eventueel aangevuld met een postdoctorale opleiding

Goede kennis van financiële modellering (met name in Excel)

Sterke analytische vaardigheden en resultaatgericht

Ondernemend en affiniteit met ondernemingen in de mid-market sector


Aanbod

  • Salaris afhankelijk van kennis en ervaring (€ 2.900-€ 6.500)
  • 25 vakantiedagen
  • 8% vakantiegeld
  • Bonusregeling (bureau omzet 3 tot 6 maanden)
  • Mobiele telefoon en laptop
  • Opleidingsfaciliteiten
  • Doorgroeimogelijkheden

Inlichtingen

Sandra van den Ent/sandra@linkedperfect.nl/06-12295025

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *